Continuïteitsregeling voor Evenementen in gemeente Kampen

Meer over subsidies
Woensdag 25 september 2024 | 3135 keer bekeken

Het Evenementen Platform Kampen heeft in opdracht van de gemeente Kampen de continuïteitsregeling in het leven geroepen. Gemeente Kampen vindt het belangrijk om vrijwillige evenementenorganisatoren tegemoet te komen. Zij lopen tegen stijgende regeldruk aan, die gepaard gaat met extra facilitaire kosten. Zo stimuleert de gemeente Kampen dat de evenementen in Kampen behouden blijven en dat de evenementen organisatoren zich gesteund voelen.

Kampen is een echte evenementenstad met vele bijzondere evenementen, die vaak belangeloos worden georganiseerd door enthousiaste vrijwilligers. Veel van deze organisaties ervaren de afgelopen jaren een stijgende regeldruk die gepaard gaat met extra facilitaire kosten voor bijvoorbeeld stikstofonderzoeken, verkeersregelaars, constructieberekeningen en beveiliging.
Ook moeten organisaties vanaf 2024, voor zover van toepassing, weer precario afdragen aan de gemeente. 

De meeste organisaties werken met beperkte financiële middelen en steken veel energie in het optimaal organiseren van een evenement tegen zo laag mogelijke kosten. Voor veel organisaties is het met de stijgende facilitaire kosten steeds lastiger om de begroting sluitend te krijgen. Een aantal evenementen dreigen daardoor in de toekomst niet meer georganiseerd te kunnen worden.

Evenement in Kampen

Hoe dient u een aanvraag in voor een bijdrage uit deze regeling?

U kunt een bijdrage aanvragen door een verzoek te mailen naar epk@kampenpartners.nl.
In dit verzoek beschrijft u het evenement en tegen welke kostenstijging u aanloopt. U legt uit hoe de begroting is opgebouwd. U voegt de begroting van de editie 2024 toe inclusief offertes van facilitaire leveranciers. Tevens stuur u de eindafrekening van de vorige editie van het evenement mee, zodat inzichtelijk wordt met welke kostenstijging voor facilitaire kosten uw organisatie te maken heeft.

Contact met EPK

Voor wie is de regeling bestemd?

De regeling is bestemd voor evenementenorganisaties in de gemeente Kampen zonder winstoogmerk, die door stijging van facilitaire (en dus niet-programmatische)  kosten veel moeite hebben om de begroting van het evenement sluitend te krijgen waardoor de continuïteit van het evenement in gevaar dreigt te komen.

Hoe dient u een aanvraag in voor een bijdrage uit deze regeling?

U kunt een bijdrage aanvragen door een verzoek te mailen naar epk@kampenpartners.nl.
In dit verzoek beschrijft u het evenement en tegen welke kostenstijging u aanloopt. U legt uit hoe de begroting is opgebouwd. U voegt de begroting van de editie 2024 toe inclusief offertes van facilitaire leveranciers. Tevens stuur u de eindafrekening van de vorige editie van het evenement mee, zodat inzichtelijk wordt met welke kostenstijging voor facilitaire kosten uw organisatie te maken heeft. 

Praktische informatie

De regeling geldt voor evenementen die georganiseerd worden vanaf 1 januari 2024.

Contactinformatie

Voor meer informatie over deze regeling neemt u contact op met onze evenementencoördinator Aline Hofstee.

E-mailadres  aline@kampenpartners.nl
Telefonisch   06 12736070.

Deel deze pagina

twitter logo facebook logo linkedin logo