Online en Offline kansen voor promotie van jouw evenement, nieuws of actie.
Download dit artikel in pdf
1 EIGEN WEBSITE
Jouw website is de basis. Zorg dat jouw website bijgewerkt is. Zet alle informatie over je evenement op jouw site. En plaats daar regelmatig nieuwsberichten. Ook de persberichten natuurlijk.
In de berichtgeving, zoals social media kun je dan heel makkelijk daar naartoe verwijzen.
2 PERSBERICHTEN
Stuur regelmatig persberichten naar de offline en online pers. Denk aan goed beeldmateriaal!
3 ANDERE WEBSITES
- Maak je evenement aan op Stad.kampen.nl, Brugnieuws, Kampenonline.
- Vraag ook je medeorganisatoren de informatie op hun websites te zetten.
4 NIEUWSBRIEF
- Verstuur je nieuwsbrieven? Vermeld dan natuurlijk ook hierin alles over jouw evenement.
5 EVENEMENT OP FACEBOOK
- Maak het evenement aan op jouw eigen Facebookpagina.
- En maak jouw partners van het evenement en de Facebookpagina Hanzestad Kampen, Kampen Tourist Info medeorganisator. Zo wordt jouw evenement ook zichtbaar bij likers en volgers op deze pagina’s.
- Maak het evenement op tijd aan. Zodat je er op je Facebookpagina naar toe kunt verwijzen en de interesse op gang brengt.
- Deel het evenement op jouw pagina
- Vraag ook jouw partners om berichten te plaatsen in het evenement en het evenement te delen met hun volgers op hun pagina. Spreek met elkaar af wanneer er berichten geplaatst worden, zodat je niet allemaal tegelijk een bericht plaatst.
6 FACEBOOK
- Tag die pagina’s in berichten die je plaatst op jouw Facebookpagina over het evenement. Zo ben je ook bij de fans van die pagina’s eerder zichtbaar en bereik je veel mensen.
- Maak een planning voor je socialmedia berichten. Wie plaatst wanneer wat?
- Deel het evenement ook af en toe op jouw pagina.
- Schakel ook jouw persoonlijke netwerk in om de mensen op de hoogte te brengen van het evenement. Nodig de mensen uit voor het evenement, en deel bericht op je eigen tijdlijn.
- Zet bij video’s het crossposten aan met andere pagina’s. Want een video delen als pagina helpt niet heel erg in vergroten van je bereik. Video delen als persoon heeft grotere impact. Dus vraag je netwerk!
- Vind je een mooie foto die je graag wilt gebruiken voor jouw berichten? Neem contact op met de fotograaf en vraag wat de mogelijkheden zijn. En plaats je een foto van iemand anders? Tag dan in ieder geval de fotograaf!
- Op zoek naar een foto van Kampen? Kijk eens in onze fotodatabase in Google Drive.
7 ADVERTENTIEBUDGET
- Denk ook aan budget om te adverteren op Facebook en Instagram. Je bereikt op een organische manier lang niet alle volgers van jouw pagina.
- Je kunt ook juist een advertentie plaatsen voor jouw doelgroep die nog niet bekend is met het evenement.
8 INSTAGRAM
- Plaats regelmatig berichten op Instagram.
- Mooie foto’s!
- Maak een overzicht van hashtags die passen bij jouw product of evenement.
- Gebruik ook zeker #visitkampen. Er zijn inmiddels al bijna 6000 berichten met deze hashtag op Instagram geplaatst!
- En tag @visitkampen in jouw Instastories. Dan delen wij dat weer door. Handig.
9 TWITTER
- Gebruik ook op Twitter de hashtag #visitkampen.
- Dan kunnen wij vanaf @kampenpartners en @kampentourist de tweets vinden en retweeted.
10 KORTOM
- Maak een plan! Kijk vooruit.
- Welke persberichten ga je versturen
- Welke berichten ga je schrijven op de social media kanalen.
- Wat voor afbeeldingen en video’s zijn er? En kun je die gebruiken?
OKE NOG 1 TIP
Bedenk welke van te voren pagina’s en mensen je kunnen helpen met verspreiden van het evenement. En vraag die! Dit zijn jouw ambassadeurs.
Heb je vragen? Kom je er niet uit? Stuur dan een email naar Hester Timmerman via hester@sterinsocialmedia.nl
Socialmediakanalen Kampen Partners
Twitter
www.twitter.com/kampenpartners
www.twitter.com/kampentourist
#visitkampen
Facebook
www.facebook.com/hanzestadkampen
www.facebook.com/kampenpartners
www.facebook.com/kampentourist
Instagram
www.instagram.com/visitkampen
#visitkampen
LinkedIn
https://www.linkedin.com/company/kampenpartners