Speech bij champagne momentje
Citymarketeer Roeland Tameling deed alle bijna 100 aanwezigen de beste wensen namens bestuur en medewerkers van Kampen Partners. Dat is tegenwoordig dus een stevig samenwerkingsverband met onder andere
Even terugkijken…
Het jaarverslag wordt binnenkort gepubliceerd, maar alvast een paar opvallende ervaringen uit 2022:
- Vorig jaar geen champagnemomentje, maar online cocktailmomentje. Onze vrijwilligers hebben toen 400 cocktailpakketten rondgebracht. Nogmaals hulde!
- De binnenstadsaanpak lijkt succesvol: in Kampen is minder leegstand dan in vergelijkbare steden.
- De binnenstad is ook toegankelijker geworden. Mede dankzij een onderzoek bij 20 ondernemers naar verbeterkansen en het beleid voor fietsparkeren.
- In 2022 konden met steun van het EPK weer veel meer evenementen worden georganiseerd. Was best even spannend, maar de draad is weer opgepakt met KiOk als het meest recente hoogtepunt.
- En de gemeenteraad heeft structureel meer budget voor evenementen in Kampen beschikbaar gesteld. Een mooi begin van 2023 dus!
- De Tourist Info had het druk: 5.000 bezoekers aan de balie, dat is ruim 2,5 zoveel als in 2019. En 3.000 deelnemers aan stadswandelingen!
- Het campagneteam heeft flink geïnvesteerd in onze online marketing. Het nieuwe platform visitkampen.nl ging live, waaronder nu bijna al onze websites hangen. En we hebben ruim 45.000 dollar uitgegeven aan Google advertenties. Niet schrikken, omdat wij een non-profit organisatie zijn sponsort Google dit hele bedrag. En daardoor staan we heel vaak op nummer 1 in zoekresultaten.
- En we deden onderzoek naar het Bruto Lokaal Geluk van Kampen. Gemiddeld een 7,6!
Goede voornemens
Tameling: "Onze ambitie is om dat cijfer nog hoger te krijgen. Om dat waar te maken, gaan we in 2023 graag weer verder met jullie aan de slag."
Anderen die hun goede voornemens met de aanwezigen deelden waren