Kampen Marketing Zomer Update

Maandag 13 augustus 2018 | 88 keer bekeken
Bij wijze van halfjaarrapportage is een kort overzicht van behaalde resultaten in het tweede kwartaal door Kampen Marketing en haar samenwerkingspartners gemaakt. Voor de liefhebber is ook een overzicht van het eerste kwartaal beschikbaar. Maar het is minstens zo leuk om een voorbeeld van een tevreden klant te lezen. Toch?

Liebe Frau Slurink,
Am Samstag war ich in der schönen Hansestadt Kampen. Ich war ganz begeistert, wie schön die Stadt ist. Ich bin 16 km (!) durch die Stadt spaziert. Mir haben ganz besonders die Skyline auf Kampen, die Stadtbrücke mit ihren goldenen Rädern und die Stadttore gefallen. Das Stadttor Broederpoort fand ich am schönsten.
Ganz toll fand ich die kleinen Gassen. Kaffeepausen hatte auf der Plantage, dem Ponton und in dem Restaurant Stadsherberg.
Gegessen habe ich sehr lecker im Restaurant De Bottermarck, draußen auf der Terrasse.
In der Stadtinfo gibt es auch sehr schöne Ansichtskarten von Kampen zu kaufen.
Ganz lieben Dank noch einmal für ihre Bemühungen.
Mit freundlichem Gruß, Jürgen

Geen zin om de resultaten te downloaden maar wel interesse in een samenvatting? Dan is onderstaande overzicht relevant:



Toeristisch/vrije tijd

Groei aantal Nederlandse bezoekers aan Kampen: (NBTC NIPO)
2016: 243.000
2017: 360.000 (vanaf 2017 wordt een andere meetmethodiek gebruikt)

Groei aantal buitenlandse toeristen in Overijssel: (CBS statistiek logies en accommodaties; er is geen onderzoek beschikbaar op Kampen niveau)
Nederland: + 11%
Overijssel: + 23% (meer dan 1 miljoen)
Duitsers: + 34% (600.000 overnachtingen, verdubbeling in 3 jaar tijd)
Belgen: +6% (190.000 overnachtingen)

Zakelijk toerisme



Groei zakelijke overnachtingen in Overijssel (geen onderzoek beschikbaar voor Kampen)
Overijssel: + 11,3 %, (690.000 zakelijke overnachtingen)

Congressen



Marketing Oost is host van de Global Travel Trade Show in Zwolle (congres voor 100 internationale Touroperators). Wij profileren ons hier samen met de andere Hanzesteden en in Port of Zwolle verband. In verband hiermee wordt er een trip georganiseerd voor een aantal touroperators, die naar Kampen komen.

City- en regiomarketing




Wonen en werken



We zijn gestart met de uitvoering van de plannen (2018,19,20) uit de perspectiefnota in het kader van de werving van inwoners en bedrijven over de as van Citymarketing.
Kampen Marketing Zomer Update

Deel deze pagina

twitter logo facebook logo linkedin logo