Nieuws

 
Jaarverslag Kampen Marketing 2017
De stichting Kampen Marketing heeft de resultaten over het afgelopen jaar bekend gemaakt en gepresenteerd aan o.a. het stichtingsbestuur en aan het College van B&W van de Gemeente Kampen. Enkele opvallende punten uit het Jaarverslag 2017:
  • Meer dan 400 relaties zijn bij elkaar gebracht tijdens verschillende bijeenkomsten
  • Het bereik van de website stad.kampen.nl is met 25% gestegen ten opzichte van 2016
  • Kampen Marketing bereikte 247.409 Facebookers per maand, met een piek in juni (Hanzedagen)
Kampen Marketing wil grootste citymarketingorganisatie worden
52.000 part-time citymarketeers (m/v)
Kampen Marketing is de citymarketingorganisatie van Kampen, hartelijke Hanzestad aan de IJssel. De stichting voert regie op de profilering van Kampen. Daarmee dragen we bij aan het bevorderen van de economie, werkgelegenheid, aantrekkelijkheid, voorzieningenniveau en leefbaarheid.

Ben jij trots op je stad? En hou je ervan om andere mensen te helpen? Vind je het leuk om bezoekers, nieuwe bewoners en anderen te vertellen over Kampen? Dan komen we graag met jou in contact!


Kampen Kado als alternatief voor VVV bon
Om de lokale economie te stimuleren en om werknemers van bedrijven in Kampen kennis te laten maken met het vrijetijdsaanbod in de stad, hebben stichting Kampen Marketing en de Ondernemers Vereniging Kampen (OVK) het initiatief genomen voor de Kampen Kado bon. Deze past precies in de Tourist Giftcard envelop die vorige maand is gelanceerd.
Hanzesteden Marketing wint de Netwerk Citymarketing Award
Vakjury en publiek verkiest Hanzesteden Marketing boven Den Haag en Utrecht Marketing

Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.

Zowel de jury als het publiek heeft gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing. Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."
Belevingskaart
Nieuwe Hanzesteden brochure
Toeristisch Platform Kampen
PMPC-regeling
Innovatievoucher t.w.v. €6.000,-
Uitnodiging ondernemersraad

Ondernemerskoepel de Hanze nodigt alle ondernemers uit de gemeente Kampen uit voor eerste ondernemersraad



Maandag 5 maart 2018 organiseert Ondernemerskoepel de Hanze de eerste ondernemersraad voor alle ondernemers uit de gemeente Kampen. Het thema van deze middag is ‘Het ondernemersklimaat in Kampen’. Wat moet er gebeuren om er voor te zorgen dat uw bedrijf in de gemeente Kampen blijft? Wat gaat goed en wat kan beter? Alle ondernemers uit Kampen worden van harte uitgenodigd om hierover samen met de betrokken wethouder en elkaar te praten en te zoeken naar antwoorden op dit vraagstuk.

Deze eerste ondernemersraad wordt georganiseerd door Ondernemerskoepel de Hanze die hierbij de samenwerking heeft gezocht met de Gemeente Kampen, Kampen Marketing, de OVK, VOC en ICK. De missie van de ondernemerskoepel is de kracht van alle Kamper ondernemers bundelen en hierbij de verbinding te zoeken met de politiek, de regio, kennis en maatschappelijke initiatieven en deze samenwerking te professionaliseren. Op deze manier kunnen op een overkoepelend niveau verbindingen worden gelegd en heeft de gemeente één aanspreekpunt. Ondernemerskoepel de Hanze is er niet alleen voor ondernemers die aangesloten zijn bij een vereniging maar juist voor alle ondernemers binnen de gemeente Kampen. Van groot-, midden- en kleinbedrijf tot ZZP’ers en van binnenstad tot industrieterrein en van Kamperveen tot Kamperzeedijk. Het motto is: “iedere ondernemer is lid!” Daarbij wordt voortdurend de samenwerking gezocht met de verschillende ondernemersorganisaties waaronder de VOC, ICK en OVK en met strategische partners als Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.
Discussie over Kamper Tourist Giftcard
Op internet barst de discussie los over de ‘Kamper Tourist Giftcard’ die vorige week werd geintroduceerd door Tourist Info Kampen en Julius Media. “Wat is nu het verschil tussen een gewone envelop en deze kaart?” en “Dit is toch gewoon een envelop van 50 cent?”, roepen de critici op facebook en twitter. Bedenker Julius Hartman geeft ze volmondig gelijk: “Dat is natuurlijk ook zo. Maar 50 cent is heel weinig voor het plezier dat je mensen geeft als ze ontdekken dat ze een cadeaubon krijgen die nooit verloopt, die je uit kunt geven waar je maar wilt, en aan wat je maar wilt. En dat het dan toch een cadeaubon is, daar moeten mensen met gevoel voor humor toch echt even om lachen.” “Waarom staat er ‘reading’ of ‘shopping’ op een bon waar gewoon geld in zit?” is ook veelgehoorde kritiek door de reageerders op internet. Hartman: “Dat is juist het mooi. Net als met een cadeaubon laat je wel even weten dat je nagedacht hebt over een persoonlijk cadeautje voor de ontvanger, maar geef je diegene toch ruimte om het geld uit te geven aan iets dat hij of zij echt nodig heeft”.

Deel deze pagina

twitter logo facebook logo linkedin logo