
Hanzesteden Marketing wint de Netwerk Citymarketing Award
Vakjury en publiek verkiest Hanzesteden Marketing boven Den Haag en Utrecht Marketing
Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.
Zowel de jury als het publiek heeft gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing. Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."
Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketingbranche en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.
Zowel de jury als het publiek heeft gekozen voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing. Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing."

Belevingskaart

Nieuwe Hanzesteden brochure

Toeristisch Platform Kampen

PMPC-regeling

Innovatievoucher t.w.v. €6.000,-

Uitnodiging ondernemersraad
Ondernemerskoepel de Hanze nodigt alle ondernemers uit de gemeente Kampen uit voor eerste ondernemersraad
Maandag 5 maart 2018 organiseert Ondernemerskoepel de Hanze de eerste ondernemersraad voor alle ondernemers uit de gemeente Kampen. Het thema van deze middag is ‘Het ondernemersklimaat in Kampen’. Wat moet er gebeuren om er voor te zorgen dat uw bedrijf in de gemeente Kampen blijft? Wat gaat goed en wat kan beter? Alle ondernemers uit Kampen worden van harte uitgenodigd om hierover samen met de betrokken wethouder en elkaar te praten en te zoeken naar antwoorden op dit vraagstuk.
Deze eerste ondernemersraad wordt georganiseerd door Ondernemerskoepel de Hanze die hierbij de samenwerking heeft gezocht met de Gemeente Kampen, Kampen Marketing, de OVK, VOC en ICK. De missie van de ondernemerskoepel is de kracht van alle Kamper ondernemers bundelen en hierbij de verbinding te zoeken met de politiek, de regio, kennis en maatschappelijke initiatieven en deze samenwerking te professionaliseren. Op deze manier kunnen op een overkoepelend niveau verbindingen worden gelegd en heeft de gemeente één aanspreekpunt. Ondernemerskoepel de Hanze is er niet alleen voor ondernemers die aangesloten zijn bij een vereniging maar juist voor alle ondernemers binnen de gemeente Kampen. Van groot-, midden- en kleinbedrijf tot ZZP’ers en van binnenstad tot industrieterrein en van Kamperveen tot Kamperzeedijk. Het motto is: “iedere ondernemer is lid!” Daarbij wordt voortdurend de samenwerking gezocht met de verschillende ondernemersorganisaties waaronder de VOC, ICK en OVK en met strategische partners als Kampen Marketing en de Gemeente Kampen.

Discussie over Kamper Tourist Giftcard
Op internet barst de discussie los over de ‘Kamper Tourist Giftcard’ die vorige week werd geintroduceerd door Tourist Info Kampen en Julius Media. “Wat is nu het verschil tussen een gewone envelop en deze kaart?” en “Dit is toch gewoon een envelop van 50 cent?”, roepen de critici op facebook en twitter. Bedenker Julius Hartman geeft ze volmondig gelijk: “Dat is natuurlijk ook zo. Maar 50 cent is heel weinig voor het plezier dat je mensen geeft als ze ontdekken dat ze een cadeaubon krijgen die nooit verloopt, die je uit kunt geven waar je maar wilt, en aan wat je maar wilt. En dat het dan toch een cadeaubon is, daar moeten mensen met gevoel voor humor toch echt even om lachen.” “Waarom staat er ‘reading’ of ‘shopping’ op een bon waar gewoon geld in zit?” is ook veelgehoorde kritiek door de reageerders op internet. Hartman: “Dat is juist het mooi. Net als met een cadeaubon laat je wel even weten dat je nagedacht hebt over een persoonlijk cadeautje voor de ontvanger, maar geef je diegene toch ruimte om het geld uit te geven aan iets dat hij of zij echt nodig heeft”.

Zakelijke evenementenkalender

Kampen Marketing gaat nieuwe bedrijven en inwoners werven

Champagnemomentje

Spread over Kampen in de Telegraaf
Onlangs hebben we een journalist van de Telegraaf in Kampen ontvangen en laten zien wat de stad te bieden heeft. Dat leverde mooie gratis publiciteit op, want in de editie van zaterdag 9 december stonden er twee full-colour pagina’s met tips over vrijetijdsbesteding in Kampen in de krant.
Onder meer de volgende zaken kwamen langs in het artikel ’48 uur in Kampen’:
Onder meer de volgende zaken kwamen langs in het artikel ’48 uur in Kampen’:
- De Stadsherberg
- Chocolaterie de Swaen
- De Eenhoorn Koffie & Thee
- Trein & Zo
- Home of Entertainment
- Welkom Thuis by Helleman
En natuurlijk de Kamper Kogge met de vrijwilligers in de Taveerne op de Koggewerf
Het artikel is hier te downloaden als pdf 1 & pdf 2
Dank aan iedereen die mee heeft geholpen aan de geslaagde persontvangst, samen bereiken we meer!