We sluiten een geweldig jaar af. Onder de vlag van en in samenwerking met Kampen Partners hebben we weer veel bezoekers hartelijk ontvangen.
Wat hebben we dit jaar met elkaar bereikt:
- Social media:
- Instagram: 1700 volgers, iedere dag een nieuwe foto van Kampen, 2x 2018
- Facebook Tourist Information èn Kampen Partners + 30%
- Twitter Tourist Information èn Kampen Partners 1,2 miljoen tweets
- We hebben 7 websites die gezamenlijk gem. 30.000 keer per maand worden bezocht en ze keken naar in totaal 2,5 miljoen bladzijden
- Naar de Miss Kampen verkiezing hebben 1,2 kijkers in het gehele land gekeken
- De Havengids met Kampen op de cover, 75.000 exemplaren
Daarom krijgen we steeds meer bezoekers zowel uit de gemeente Kampen als uit binnen en buitenland. Het staatje van unieke bezoekers
- 2017: 360.000
- 2018: 480.000
- 2019: ongetwijfeld nog hoger!
Goed voor iedereen: binnenstad ondernemers, horeca en culture instellingen profiteren direct.
En verder:
- Cadeautjes bij de info balie
- Veel meer rondleidingen, ca. 200 gidsbewegingen bij de Tourist Info en ook onze samenwerkingspartner Kampen & Beyond groeit door. De gidsen van de Tourist Info mochten ruim 2000 gasten rondleiden.
- Er kwamen zo’n 120 cruiseschepen aanleggen, waarvoor ca. 25 rondleidingen werden georganiseerd door Kampen en Beyond en Tourist Info. Ook werd een enkele keer de muziek aan boord verzorgd door Quintus
- Meer gidsen opgeleid, nu meer dan 10, waarvan er 4 Duitstalig en 1 Engelstalig
- Ondersteuning aan de Koggewerf bij rondleidingen
- Inzet gastvrouwen en -heren. Ieder maand bij de FME, zo’ n 20 keer met nieuwe bewoners op sleeptouw en verder bij het Korenfestival, PEC Zwolle, enz.
- Meer dan 2000 bezoekers bezochten de info balie, waarvan ca 60 % uit Nederland, 20 % uit Duitsland en 5 % Belgen. Verder kwamen er zo’n 15 verschillende nationaliteiten. Van Franrijk tot Egypte, Zwitserland tot Dominicaanse Republiek en Noord-Amerika tot Nieuw-Zeeland.
- Dankzij het bijhouden van de postcodes van de Nederlandse gasten hebben we ook goed een beeld gekregen van het bezoekersprofiel. We gebruiken daarvoor de Leefstijlvinder methode. Het beeld is op basisi van een steekproef van 600 bezoekers:
- Harmoniezoekers 10%
- Inzichtzoekers 12%
- Avontuurzoekers13%
- Rustzoekers 16%
- Plezierzoekers18%
- Stijlzoekers 20%
En zijn er dan nog wensen? Ja natuurlijk.
- Meer op maandag geopend
- Betere voorzieningen voor cruiseschepen
- Nog meer doen voor de passagiers van cruiseschepen
- Echt gaan flyeren in de omgeving op campings, bij hotels en B&B’ s
En nu op naar volgend jaar:
- Weer meer gasten
- 75 jaar bevrijding, We’ll meet again
- En vooral met elkaar, bewoners, bezoekers en vrijwilligers genieten van deze fantastische Hanzestad.