“Integrale citymarketing” met nieuwe stichting Kampen Partners

Maandag 16 september 2019 | 359 keer bekeken

Om de economie en het welzijn in de gemeente Kampen te versterken, hebben verschillende partijen hun krachten gebundeld in de nieuwe stichting Kampen Partners. De citymarketing, gastvrijheid en binnenstadsmanagement werken vanaf nu onder één dak. Op maandag 2 september wordt de vernieuwde organisatie feestelijk gepresenteerd.


Werkmaatschappijen


Kampen Marketing voerde al regie op activiteiten van het Evenementen Platform Kampen (EPK) en de Tourist Info Kampen. Daarnaast is voor de binnenstad een stuurgroep Binnenstadsmanagement Kampen (BMK) opgezet. Om ervoor te zorgen dat er geen dubbel werk wordt gedaan trekken deze partijen samen op onder de vlag van Kampen Partners. Met het georganiseerde bedrijfsleven wordt samengewerkt in ondernemerskoepel De Hanze. Frans Holleman is voorzitter van de vernieuwde organisatie: “Wij geloven dat marketing, branding en productontwikkeling bij elkaar horen en niet los van elkaar kunnen worden gezien. Daar hoort dus ook een slagvaardige stichting Kampen Partners bij. Ik ben er trots op dat we met elkaar die stap vooruit hebben gezet!”


Vernieuwd Koffiemomentje


Het populaire Koffiemomentje, dat iedere eerste maandag van de maand plaatsvindt tussen 9 en 10 uur in De Eenhoorn, gaat door onder de nieuwe vlag. Op 2 september vindt het eerste ‘Kampen PARTNERS Koffiemomentje’ plaats en worden bestuursleden voorgesteld aan de aanwezigen. Bert Endedijk is niet alleen voorzitter van de stuurgroep Binnenstadsmanagement, maar ook penningmeester van de stichting Kampen Partners. Volgens hem kun je citymarketing en binnenstadsmanagement niet los van elkaar zien. “De binnenstad van Kampen is immers het visitekaartje waarmee we onze profilering als hartelijke historische Hanzestad aan het water waarmaken”, aldus Endedijk. Hij nodigt daarom ook winkeliers, horecaondernemers en andere betrokkenen bij de binnenstad uit om 2 september van de partij te zijn.

Binnenstadsmanager

Tijdens het Koffiemomentje worden de plannen voor de binnenstad toegelicht door de nieuwe binnenstadsmanager van Kampen, Leo Hoksbergen. Hij wordt daarbij aangevuld door zijn collega’s uit het nieuwe Kampen Partners team: citymarketeer Roeland Tameling en Atie Edink (evenementencoördinator). Ze willen samen met het bedrijfsleven, culturele instellingen en andere ondernemende Kampenaren de stad nog mooier en populairder maken. In de woorden van Hoksbergen: “dat levert niet alleen geld en werkgelegenheid op voor inwoners van Kampen, maar ook een prettige en levendige omgeving waar mensen graag willen wonen en verblijven. Daar doen we het samen voor.”

“Integrale citymarketing” met nieuwe stichting Kampen Partners

Deel deze pagina

twitter logo facebook logo linkedin logo