Het strategisch meerjarenplan en het marketing actieplan van de stichting Kampen Marketing is gepubliceerd. Het document is hier te downloaden als pdf.
In de periode 2015 - 2017 lag de nadruk op toeristische marketing, maar de Gemeenteraad heeft in haar Perspectiefnota in het voorjaar van 2017 aangegeven dat Kampen Marketing nu aan de slag kan gaan met marketingacties voor (nieuwe) bewoners en bedrijven. We gaan zo samen voor een integrale benadering bij de marketingopgave voor de stad Kampen.
Dit plan is daarbij een kompas. Het houdt de citymarketing van Kampen en de organisatie Kampen Marketing op koers. Het is een waakhond, want het beschermt Kampen tegen ondoordachte beslissingen en verleidingen. Het is een toetssteen: het controleert of de goede voornemens ook inderdaad worden gerealiseerd. Maar het is vooral een hulpmiddel. Het structureert gesprekken met interne en externe partijen. Want citymarketing doe je samen. Doen jullie mee?
Voor Vlaanderen komen er nog 3 pagina’s in de regionale kranten deadline: 13/10
Voor Duitsland komt er 1 pagina in een grote regionale krant WAZ. Deadline: 8 /9
We nodigen je ook graag uit voor een bijeenkomst over de andere participatiemogelijkheden voor de Hanzestedenlijn op 21 september om 9.30 uur.
Jullie zijn 21 september 9.30 -11.30 uur (locatie waarschijnlijk in Deventer, want: ongeveer in het midden) van harte uitgenodigd om de participatiemogelijkheden voor 2018 door te nemen en meer info te krijgen over de campagne. Interesse? Mail r.tameling@kampenmarketing.nl
De reputatie van Kampen is recent opnieuw gemeten met het jaarlijkse Steden & Streken Merkenonderzoek van Hendrik Beerda. Het nieuwe onderzoek laat zien dat Kampen nu de 51e plaats inneemt op de ranglijst van sterkste gemeenten van Nederland.