Op vrijdagavond 22 december om 19.00 uur is de officiële start van Kleur de Hanze in Kampen. Vanaf dat moment worden 150 kleurplaten van Kampenaren als spectaculaire lichtbeelden geprojecteerd op het Oude Raadhuis aan de kant van het Koeplein. Alle mensen in Kampen hebben nog tot 3 december aanstaande de tijd om hun kleurplaat in te sturen.
Op zaterdag 25 maart 2023 werd de Open Bedrijvendag Kampen gehouden.
Maandagavond 2 oktober verzamelden ruim 50 mensen uit Kampen zich voor een brainstormsessie over het themajaar ‘Terug naar Kampen’, dat 2024 van start gaat.
Save the date: exclusief zakelijk netwerkevenement op 25 november
Over de plannen voor het jubileumjaar 2027: vieren, trots vergroten en verbinden in de gemeente Kampen
Sinds kort kunnen niet alleen Nederlandse, maar ook Duitse en Engelstalige gasten gepersonaliseerde toeristische tips krijgen via www.visitkampen.nl. Hiervoor wordt een AI-toepassing gebruikt, die op basis van individuele ervaringen en wensen advies op maat genereert.
De afgelopen weken zijn verschillende evenementen in binnen- en buitenland afgelast vanwege extreme weersomstandigheden. De verwachtingen voor vrijdag 25 augustus, als in Kampen de wereldrecordpoging Knopen Leggen wordt gehouden, zijn tot nu toe echter positief. De organisatie maakt zich drukker over het aantal deelnemers.
Op 13 en 14 mei organiseerde Hanzesteden Marketing in samenwerking met o.a. Kampen Partners het Hanze Escape Event in Kampen en de andere acht Hanzesteden. Dat was een van de vele activiteiten in het kader van het Hanzejaar.
De cadeaubonnen van Kampen zijn in te leveren bij diverse winkels en horecagelegenheden in de hele gemeente. Is jouw zaak ook al een locatie waar je een Kampen Kado bon kunt inleveren?
We zitten nog middenin het Hanzejaar 2023, maar daarna willen we met jullie een nieuwe themajaar campagne starten. Vanaf 2024: Terug naar Kampen. Daarover gaan we graag met jullie in gesprek tijdens het Terug naar Kampen Café op maandag 2 oktober 2023
Wat is 'Terug naar Kampen'? Beschouw het maar als een (marketing)campagne (in de vorm van een soort themajaar) om relevante doelgroepen (huidige en nieuwe bewoners, bezoekers, bedrijven, werknemers) te attenderen op de waardevolle attracties van de stad en gemeente Kampen.